Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Питомцы на сене

Из рациона собак и кошек уходят деликатесы

Обычно стабильный даже на фоне общего сокращения потребительских расходов рынок товаров для домашних животных испытывает кризис. С мая 2022 года по май 2023 года натуральные продажи лакомств для питомцев — ранее самой растущей категории— снизились более чем на 9% год к году, что стало худшим результатом среди всех сегментов. Динамика объясняется экономией и сокращением ассортимента из-за сложностей с импортом. Эксперты ждут восстановления предложения.

Фото: Виктор Коротаев, Коммерсантъ

Фото: Виктор Коротаев, Коммерсантъ

Лакомства для домашних животных, бывшие ранее драйверами этого рынка, показывают худшую динамику продаж среди всех категорий, следует из данных NielsenIQ.

По оценкам аналитиков, за май 2022 года — май 2023 года продажи лакомств в натуральном выражении снизились на 9,1%, а в деньгах выросли на 3,9% год к году.

ССЫЛКА https://www.kommersant.ru/doc/6111630

+1

Добавить комментарий