Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Домашние питомцы погнались за внешностью

Россияне стали заводить больше домашних животных, что привело к увеличению количества груминг-салонов, где оказывается целый спектр услуг по уходу за питомцами. К середине осени 2024 года число таких заведений увеличилось на 15% год к году, за пять лет их количество удвоилось. Однако темп роста выручки таких салонов в последнее время снижается, в том числе из-за возрастающей конкуренции.

Как следует из предоставленных “Ъ” подсчетов сервиса 2ГИС, в 16 городах-миллионниках России по состоянию на начало октября 2024 года число салонов по уходу за домашними животными выросло на 15% год к году, до 2,87 тыс.

В целом за последние пять лет, по данным аналитиков, количество груминг-салонов в крупных городах страны удвоилось.

Такие заведения предлагают набор услуг по уходу за питомцами, включая купание, стрижку, УЗИ-чистку зубов, маникюр и даже SPA-процедуры. Большая часть профильных сетей развивается по франшизе: по такому принципу свой бизнес строят, например, «Милорд», «Барбос», Barberdog, Doggo, Groom. Спрос на франшизу со стороны представителей малого и среднего бизнеса в 2024 году по сравнению с предыдущим годом увеличился на 15%, говорит руководитель TopFranchise.ru Виктор Большаков.

ССЫЛКА https://www.kommersant.ru/doc/7229850

0

Добавить комментарий