Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Российская сеть салонов для животных Groom открылась в Саудовской Аравии

Первый груминговый салон сети Groom начал работу в столице Саудовской Аравии Эр-Рияде. Партнер компании намерен запустить в регионе не менее восьми салонов и производство косметики для животных

Если в России средний размер салона Groom — 30–60 кв. м, то в Эр-Рияде он открылся на 260 кв. м, затраты на него составили 30 млн рублей  (в России первоначальные инвестиции во франчайзинговую точку укладываются в 2–2,5 млн рублей),  рассказал Forbes гендиректор Groom Денис Четиков. Средний чек в восточном салоне тоже выше — около 7000 рублей против 2500 рублей в России, но предприятие будет окупаться дольше — несколько лет, тогда как в России это происходит в среднем за год. «Но мы очень высоко оцениваем перспективы ближневосточного рынка и рассчитываем с помощью партнера занять на нем ведущие позиции, открыв в перспективе до 20 салонов», — рассказывает директор Groom.

Работать в салонах будут российские сотрудники Groom — пока партнер не запустит местную академию груминга и у нее не появятся первые выпускники. 

ССЫЛКА https://www.forbes.ru/franchises/524798-rossijskaa-set-salonov-dla-zivotnyh-groom-otkrylas-v-saudovskoj-aravii

0

Добавить комментарий